Vairāk kā 800 dalībnieku no 13 pasaules valstīm, 101 motociklu marka un trīs dienu sacensības motošosejā, motokrosā, spīdvejā, triālā un enduro. Tā ciparos izskatījās tradicionālais, šogad jubilejas – 50 , klasisko motociklu sacensības Zviedrijā, Linčopingas trasē.
Kā pēdējos gados ierasts, pasākumu kuplināja arī Latvijas motobraucēji. Prestižajā 350 ccm klasē ar savu pa ziemu atjaunoto Iževskas motorūpnīcas šosejnieku startēja vecmeistars Arnis Tomass, kurš ar labiem panākumiem startē arī Latvijas mazmotošosejas čempionātā. Gan Arnim, gan viņa motociklam tā bija debija lielajās trasēs. Iznākums uzskatāms par pozitīvu, jo motocikls izturēja, bet Arnis demonstrējot apļa laiku progresu savos braucienos finišēja 17 un 16 vietā.
https://www.facebook.com/maris.brigzne/videos/920342061370031/?pnref=story
Mazo kubatūru cienītājs, viens no Latvijas mazmotošosejas čempionāta organizatoriem, Kaspars Brigzne nepaspēja sagatavot sacīkstei unikālo Sarkanās Zvaigznes “piecdesmitnieku” un pieteicās startam 250 GP klasē, kuras nosaukums jau raksturo tās nopietnību. Kaspara rīcība bija “tikai” Yamaha TZ125, ar kuru varētu cerēt uz panākumiem varbūt slapjā trasē, kur bijuši GP klases dalībnieki būtu daudz piesardzīgāki. Lai arī pirms sacīkstēm (un arī pēc) lija, sacīkšu braucienu dienas bija sausas, tādējādi dodot iespēju izpausties jaudīgākas tehnikas īpašniekiem. Brīnums gandrīz notika pirmajā braucienā, kad dažus apļus pirms finiša, Kaspars bija otrajā vietā, tad viens no dalībniekiem piedzīvoja kritienu, trasē devās ātrā palīdzība un nekorekti nostrādāja zviedru tiesneši, kas dažādos trases sektoros rādīja dažādus, brīžiem pretrunīgus karogus. Visa tā rezultātā Kaspara konkurenti viņu apsteidza, bet sacīkste noslēdzās ar sarkanajiem karogiem un netika turpināta. Diemžēl latviešu protests tika noraidīts un atlika cerēt uz nākošo braucienu. Otrais brauciens iztika bez brīnumiem, lielākas kubatūras motocikli nebija tverami un Kaspars finišēja ceturtais.
https://www.facebook.com/maris.brigzne/videos/920327728038131/?pnref=story
Vēl viens mazmotošosejas dalībnieks Māris Brigzne šogad iepazina Linčopingas trasi startējot tā saucamajā Parādes klasē, kur netiek ņemts laiks, bet ir tā retā iespēj sacensties ar MV Agusta, Norton Manx, Matchless un citiem leģendāriem motocikliem.
Pozitīvu dienas noslēgumu sagādāja blakusvāģu klašu braucieni. Neskatoties uz pamatīgu avāriju (vairāki kūleņi) treniņos, otrajā braucienā, visu distanci daudzos skatītāju tūkstošus sasprindzinājumā turēja ekipāža ar nr.669, kura atraktīvi cīnījās par otro vietu. Pēdējā aplī sāncenši devās praktiski blakus, bet finiša karogs izšķīra, ka tomēr trešie ir zviedrs Tomas Axelson un latvietis Artis Neilands. Fantastisks rezultāts, zinot, ka viņu “saidkārs” aprīkots ar 350 ccm motoru, kad vairākums izmanto “litrus”… Linčopingā apbalvošanas ceremonijas ļoti vienkāršas – maziņš pjedestāls, kausiņi otrai un trešai vietai, uzvarētājam bilde… Tadt sarosījās latviešu līdzjutēji un par godu Arta trešajai vietai viss blakusvāģu pjedestāls tika operatīvi apgādāts ar šampanieti, kurš nekavējoties protams tika likts lietā un vakara saules stari veidoja varavīksni šampanieša šaltīs.
Līdz nākošajam, 51 ArsRacet!
Tāls Meļķis
LaMSF Motošosejas komisijas vadītājs